Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een bestelling op springboon.be betalen?
Je kan online betalen met Bancontact (België), iDEAL (Nederland), VISA/Mastercard, Belfius Direct (België), Paypal, KBC (België) of op eigen intiatief betalen via overschrijving.

Zijn er extra kosten verbonden aan bepaalde betaalmethoden?
Neen, De Springboon brengt voor geen enkele betaalmethode extra kosten in rekening.

Hoe werkt online betalen?
Helemaal aan het einde van de afreken-procedure, word je doorgeleid naar onze betaalmodule op de website van Mollie. Mollie is onze payment service provider, gevestigd in Nederland. Zij handelen op een veilige manier met jou de online betaling af. Daarna kom je terug terecht op onze website, die vermeldt of de betaling geslaagd is. De Springboon wordt onmiddellijk op de hoogte gebracht van de status van jouw betaling.

Is online betalen bij De Springboon veilig?
Uw online betaling wordt afgehandeld door Payment Service Provider Mollie. Mollie maakt het online betalen in deze webshop mogelijk door online betaalmethodes als iDEAL en Bancontact aan te bieden en Mollie zorgt voor de correcte afhandeling van uw transactie.  Mollie houdt zich als betaaldienstverlener aan diverse wet- en regelgeving. Mollie voert veiligheid, betrouwbaarheid, integriteit en transparantie hoog in het vaandel. 

Waar vind ik het rekeningnummer van De Springboon?
Bij de winkelgegevens op deze website.

Ik heb een foutief bedrag overgeschreven. Wat doe ik nu best?
Neem contact op met De Springboon. Lore zal je vertellen hoe we zo snel mogelijk de betaling correct kunnen afhandelen en of de verzending reeds kan plaatsvinden.

Verzending en levering

Hoe worden de pakketjes afgeleverd?
De producten worden zorgvuldig in een pakket afgeleverd .Het pakket bevat daarnaast ook de factuur tenzij dit een cadeau is en verzonden wordt naar een ander adres.

Onze pakketjes worden verzonden met bpost.

Wat zijn de verzendkosten van mijn pakket?
De verzendkosten worden bepaald op basis van het geschatte brutogewicht van het pakket (inclusief productverpakking en postpakketverpakking).
De verzendkosten inclusief BTW bedragen:

  • naar België: € 6,95 tot 2 kg; € 7,95 tot 10 kg; € 8,95 tot 30 kg
  • naar Nederland/Luxemburg/Duitsland: € 12,95
  • naar Frankrijk: € 17,95
  • Bestellingen van meer dan € 95,00 incl. BTW worden gratis verzonden naar België.

Wanneer kan ik het pakketje thuis verwachten?
Van zodra we de betaling ontvangen, trachten we het pakketje binnen de 24 uur verzenden met bpost. (Indien deze 24 uur vlak voor een zon- of feestdag start, wordt het pakket de daarop volgende ochtend verstuurd.) Een online betaling ontvangen we onmiddellijk. Ontvangst van een overschrijving kan plaatsvinden na één of meerdere dagen, tenzij overschrijvingen van KBC; die ontvangen we onmiddellijk.

Kan ik ook op een bepaald adres terecht om mijn pakketje af te halen?
Uiteraard kan je ook in onze Springboonwinkel terecht om het pakket af te halen. In dit geval kan je naast online betalen er ook voor kiezen om in de winkel te betalen.

Kan ik de huidige locatie van mijn pakketje opvolgen?
Nadat de Springboon het pakket heeft aangemaakt  zal BPOST je de verzendcode van je pakketje doorgeven. Hiermee kan je je zending online kan volgen via het track&trace-systeem van bpost. (Kijk zeker de Spam filter of je app van Bpost na- dit wordt via hen gemaild)

Ik heb online besteld en betaald maar ik heb geen orderbevestiging ontvangen?
Geen paniek! We zijn niet met je centjes gaan lopen. We hebben je bestelling en betaling goed ontvangen. Heb je al tussen je spam of ongewenste mails gekeken? Soms gebeurt het wel eens dat de orderbevestigingen daar terechtkomen of door je provider worden geblokkeerd.

Facturatie

Kan ik bij De Springboon een rechtsgeldige factuur krijgen op naam van mijn bedrijf met de vermelding van mijn BTW-nummer?
Dat is zeker en vast mogelijk. Je geeft je BTW-nummer op bij de bestelling in het daarvoor voorziene veld. Na het afhandelen van de bestelling stuurt Lore de factuur via e-mail door. Je ontvangt deze ten laatste het einde van de maand waarin je de bestelling plaatste.

Je kan ook in de winkel of telefonisch een rechtsgeldige factuur aanvragen. Standaard wordt op de factuur enkel 'Relatiegeschenk' vermeld. Dit dient op voorhand gemeld te worden. 

Cadeaubonnen op factuur kunnen niet als relatiegeschenk omschreven worden, dit wordt als Multi Purpose Voucher omschreven - dit is niet onderhevig aan BTW. Dit wordt ook op deze manier op de facturen vermeld.

Facturen kunnen niet worden opgemaakt met terugwerkende kracht, wanneer de gegevens niet werden opgegeven. Je ontvangt dan het kassaticket of factuur met opsomming van de aangekochte items.

Waar kan ik precies mijn BTW-nummer doorgeven?
Aan nieuwe klanten wordt het BTW-nummer gevraagd tijdens de bestelprocedure, zowel bij direct afrekenen als bij afrekenen met registratie. Klanten die reeds een account hebben kunnen bij Wijzig adres(sen) terecht om aan een bestaand adres een bedrijf en/of BTW-nummer toe te voegen. Ook het toevoegen van een factuuradres is mogelijk. Tijdens het afrekenen kan je dit adres dan gebruiken als factuuradres.

Cadeaubonnen en kortingsbonnen

Hoe gebruik ik een cadeaubon op deze website?
Vul je winkelwagen op deze website. Vooraleer je afrekent, ga je naar de winkelwagen-pagina om je cadeaubon te valideren met behulp van de webcode.  Vervolgens ga je naar 'Afrekenen', om de bestelling te vervolledigen. De cadeaubon is 1 jaar geldig. 

Hoe gebruik ik een kortingscode op deze website?
Vul je winkelwagen op deze website. Vooraleer je afrekent, ga je naar de winkelwagen-pagina om je kortingscode (onder de rubriek 'kortingsbon') te valideren met behulp van de webcode. Vervolgens ga je naar 'Afrekenen', om de bestelling te vervolledigen.

Moet de waarde van de cadeaubon in één keer opgebruikt worden?
Je hoeft het volledige bedrag niet in 1 keer op te gebruiken. De restwaarde kan bij een volgend bezoek opgebruikt worden, zolang de geldigheidsdatum van de bon niet overschreden werd.

Kan ik met een cadeaubon/kortingscode ook in het winkeltje terecht?
Ja, zowel de cadeaubon als de kortingscode kunnen worden gebruikt bij aankopen in het Springboonwinkeltje. Ook in dit geval hoef je het volledige bedrag van de cadeaubon niet in 1 keer op te gebruiken.

Is een cadeaubon/kortingscode van toepassing op alle producten die op de website worden aangeboden?
De cadeaubon kan je gebruiken voor om het even welke producten die op de website worden aangeboden. De producten die je met een kortingscode kan aankopen zijn afhankelijk van de specifieke voorwaarden die bij de kortingsbon worden vermeld.

Hoe schenk ik iemand een cadeaubon?
(1) In de winkel of tijdens een thuisverkoop kan je een cadeaubon komen afhalen en betalen.
(2) Wens je de bon via de post te versturen naar de begunstigde, of naar jezelf of enkel via e-mail naar jezelf, dan kan dat via de pagina 'Cadeaubonnen'. Na het invullen van de pagina, komt de bon in je winkelwagen terecht. Daarna vervolledig je de bestelling op de pagina  'Afrekenen'. Indien je enkel digitale cadeaubonnen bestelt, hoef je geen verzendkosten te betalen. Na ontvangst van betaling, wordt de bon verzonden.
(3) Op bepaalde geboortelijsten kan je ook cadeaubonnen terugvinden. In dit geval verloopt de bestelprocedure op dezelfde manier als bij andere producten.

Geboortelijstjes 

Hoe worden bestelde producten uit een geboortelijstje betaald en verzonden?
Je kan online betalen  of bij afhaling betalen in de winkel. Je kan de producten gratis komen afhalen of gratis laten bezorgen bij de kersverse ouders. Je hoeft in het laatste geval het leveradres niet op te geven. Indien noodzakelijk, kunnen we ze ook tegen betaling in een leuke verpakking naar de ontvanger verzenden, maar hou rekening met de timing.

Kan ik via de website producten uit een geboortelijstje reserveren en ze erna komen afhalen in de winkel?
Dat kan. In dit geval kies je bij het afrekenen van je bestelling voor de verzendmethode 'Afhalen in de winkel'. Graag online betalen of cash in de winkel.

Kan ik via de website producten uit een geboortelijstje laten bezorgen aan de kersverse ouders?
Dat kan. In dit geval kies je bij het afrekenen van je bestelling voor de verzendmethode 'Gratis bezorgen aan de ouders'. De producten kunnen worden bezorgd van zodra De Springboon de betaling heeft ontvangen.

Kan ik producten op mijn geboortelijstje plaatsen die niet in het huidige productgamma van De Springboon zitten?
Buiten wat je op onze website en in de Springboonwinkel kan vinden, kunnen we nog heel wat meer aanbieden. Van verzorgingskussen tot parkleggers of van verzorgingstassen tot slaapzakjes. Kortom, keuze in overvloed. 

Is er een aankoopverplichting van toepassing op de producten die ik op mijn geboortelijstje plaats?
Op de meeste artikelen die in het huidige productgamma zitten, is geen aankoopverplichting van toepassing als je ze op je geboortelijstje plaatst. Soldenartikelen en grotere en specifieke spulletjes dienen echter wel af te worden genomen na het afsluiten van de lijst. Dit wordt jullie op voorhand duidelijk meegedeeld. Jullie krijgen na het samenstellen van de lijst een duidelijk overzicht van de door jullie gekozen artikelen én de eventuele aankoopverplichtingen.

Kan ik online een geboortelijstje samenstellen?
Het is mogelijk om online een geboortelijstje samen te stellen. Doe een gewone bestelling op onze website, en plaats daarbij in de opmerkingen dat het over een geboortelijstje gaat. Hierop maken wij het online voorontwerp van je lijstje aan. Je kan ons steeds contacteren om producten toe te voegen of te verwijderen (behalve de exclusief voor jou bestelde producten met aankoopverplichting). Meer informatie vind je op onze een-lijstje-bij-de-springboon-pagina.

Kan ik een geboortelijstje samenstellen dat enkel online of enkel in het winkeltje beschikbaar is?
Ook deze scenario's zijn mogelijk.

Waarom zou ik mijn geboortelijstje bij De Springboon plaatsen?
Bij De Springboon kan je altijd terecht voor advies op maat bij het samenstellen van je lijstje en het selecteren van producten uit catalogi. Klanten kunnen zowel op de website als in het winkeltje terecht voor het bekijken en bestellen van geboortelijstproducten. Klanten kunnen ervoor kiezen om producten gratis bij de ouders thuis te laten bezorgen. Deze mix van persoonlijk advies, online en offline verkoop en gratis bezorging thuis is uniek.
Na het afsluiten van de geboortelijst ontvangen jullie van ons een aankoopbon ter waarde van 10% van alle gekochte spulletjes van jullie lijst. Als dank voor jullie vertrouwen geven we bij de waardebon nog een leuke attentie.

Productgamma

Bij een product staat aangegeven dat het tijdelijk niet op voorraad is. Kan ik het later nog opnieuw bestellen?
Indien je producten wenst die niet meer in voorraad zijn, kan je ons zeker vragen of deze nog binnenkomen of bijbesteld kunnen worden. De Springboon bekijkt of we aan je vraag tegemoet kunnen komen. Indien dat zo is, zullen we het product voor jou kostenloos reserveren en houden we je op de hoogte van de bestelstatus.

Kan ik een product van één van de Springboon-merken bestellen dat niet op de website wordt vermeld?
Ook in dit geval kan je ons vragen of dit product kan worden besteld. Vaak kunnen we aan zulke vragen tegemoet komen. Op vraag kunt u de catalogus bekijken en zo je product naar keuze bestellen. Ook hier geldt dat de reservatie kostenloos zal verlopen en dat u op de hoogte blijft van de bestelstatus.